Layout

Aku bukan suka berangan.Aku cuma ada angan-angan.Untuk cuba terbang ke bulan..haha =)

Wednesday, August 18, 2010

Rasa Tanggungjawab Itu penting!


ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera.

Tajuk macam tak masuk je kan dengan gambar yang aku tempek kat atas dan bawah ni. hahaha.
Baca dulu kalau nak tau. Mungkinkah nuffnang yang tak bertanggungjawab atau aku yang tak bertanggungjawab =)


Topik hari ni tangungjawab. Kenapa aku tertarik nak tulis pasal ni?entah,mungkin sebab musababnya beberapa perkara yang aku alami dalam sehari dua ni. Agak banyak yang menguji sekuat mana aku berpegang pada tanggungjawab. Baik pada agama,negara dan bangsa (acecey)


Hari ni dan semalam aku dan team 'die heart' aku diuji dengan penolakan kertas kerja program yang telah kami gerakkan selama beberapa minggu. Hanya ALLAH sahaja yang tahu betapa sedih bercampur terkejutnya aku waktu itu (bunyi macam over tak?ek?haha)


Dengan nak berkejar kekelas lagi,nak beli makanan berbuka lagi (kelas habis pkul 7..mau takde makanan berbuka aku) tiba-tiba dapat panggilan dari someone cakap KKD ditolak!Dushhh..kalau setakat tolak KKD aku masih boleh terima sebab boleh buat lain or repair mana yang patut..masalahnya,PROJEK ITU SENDIRI YANG DITOLAK!! Pihak dekan ada pandangan sendiri dan perancangan sendiri. Sedangkan sebelum ini memang kami bergantung pada pihak dekan untuk meluluskan belanjawan. Dan diorang memang selalu support kami =(


Dan masuk kes belanjawanlah buat aku rasa macam....'grrrrr!!!!!'... Kami hanya perlukan tandatangan dekan je untuk dapatkan kewangan. Dan kerana itulah,kena maklumkan kepada pihak dekan.Tapi malangnya,lain yang jadi. Dahlah programnya sepatutnya berlangsung 25ogos,makanan belum ditempah (sebab tunggu kelulusan dekan). Dan aku rasa aku antara yang terisau sekali sebab aku adalah bendahariiii..haaaiii,mau tak risau..kalau dekan taknak sain,maksudnya bahagian aku paling sengsara kot.

Bukan banyak pun aku mintak..2.7K je pun. Janganlah berkira (boleh pulakkan)
So,dengan segempar yang mungkin,kami buat mesyuarat tergempar pukul 6.45 petang! (nasiblah kelas aku habis awal sikit)


Agendanya nak decide nak teruskan atau nak proceed dengan idea pihak dekan. (sangtlah melampau..dahlah kami dah deal dengan wakil MARWI MARMARA nak datang bagi ceramah..haaaiihh..mane mau letak ini muka????)


Maka,sesi brainstorm pun bermula. berhenti bukak puasa dan solat maghrib kejap,lepas tu sambung balik (sangat kritikal kan bunyinya). Alih-alih dalam pukul 9 baru sedikit puas hati dengan hujah yang kami dapat. Ye,kami kena sediakan hujah yang cukup kuat untuk 'bertikam lidah' dengan DEAN yang sangat hebat berkata-kata. Sangat-sangat-sangat HEBAT. memang kasi tabik spring lah!


Kena sediakan hujah ni sebabnya kami tetap dengan pendirian kami 'KAMI NAK TERUSKAN PROGRAM KAMI!' jadi,dean cakap..kamu kena bagi point yang relevan kenapa nak teruskan. grrr..dahla dia sangat senang memantahkan hujah orang lain dengan sebelah mata je(over!)


Akhirnya, hari ini (18/8) sesi perdebatan berjalan. walaupun aku tak dapat nak join-sangat sedih sebab aku rasa itu tanggungjawab aku..aku pembuat belanjawan dan aku rasa aku sangat-sangt perlu pertahankan(walaupun aku takdelah sangat fasih bab-bab kata-berkata ni..aha!). tapi nak buat macam mana,waktu yang ditetapkan tu berubah,aku pulak ada kelas, penat je pakai formal tadi (haaiiihh).


Memang aku sangat2 berharap diorang 'menang'lah. Sedih sangat kot kalau kalah..then terkuburlah aktiviti kami itu..mana mau campak ini muka??dahlah sudah digembar-gemburkan. sekali batal..malu weyyh!

Tapi,apa-apa pun...akhirnya diorang menang! (ker dekan saje nak bagi chance..ahaks) thanks to hafiz,fadzli,lukman dan iqa!! (nanti i belanja gula-gula k)

ok,pointnya disini..bila kita ada rasa tanggungjawab..mesti lah kita sehabis daya mempertahankan @ menyiapkan@ apa-apalah janji tugas itu terlaksana. Dari kaca mata sendiri pun kita boleh nampak KE-TANGGUNGJAWAB-AN (vocab baru ni yer!) seseorang itu.
~END OF STORY~


OK,pasal nuffi kat atas tu...semalam ada masalah,jadi aku tak mampu nak hepi sangat..ahaks!
Semalam tengok BE BERTAMBAH 2LINES pun macam takde perasaan. Hari ni tengok BE TAMBAH LAGI 2LINES...waah..UBAT APE YANG AKU BAGI KAT PAKCIK NUFFI NIH? hahahah

Orang lain dengar cerita 2bulan baru boleh nak dapat BE. aku tak sampai 2bulan dah ada banyak BE..sangat-sangat syukur.. =)

Tengoklah UV saya yang SAAAAAANNGGGGGATTTT LAH RAMAI itu..hek!



5 comments:

faryzh said...

rezeki nuffnang anda..kompol duet banyak2 t blanje semua follower..=p

Unknown said...

giler la byk BE.. leh curahkan ilmu nie.. hehe

my recent post:
mari bantu cari @ sebarkan berita kehilangan adik wan nur

MyraLove =) said...

faryzh,
alhamdulillah..belanja?ahahah..tunggu i jadik jutawan dulu la alamtnye=)

Zirie husin,
Dah curah dah pun =)
boleh baca entry y sebelum ni..yer..selamat mencuba=)

CIK TOM said...

cik tom sebulan blog tapi xdpt lg BE...pe rahsianya nak dapat??

MyraLove =) said...

cik tom,
boleh baca entry saya y sebelum ni..'macammana nak dapatkan buffered earnings'

Jom Tengok Lagi ^_-

Related Posts with Thumbnails