Layout

Aku bukan suka berangan.Aku cuma ada angan-angan.Untuk cuba terbang ke bulan..haha =)

Monday, October 11, 2010

LOVE or NOT?





Salam to All~


Semalam aku dah menjalani satu sesi luahan perasan dengan seorang teman. Bukan nak ceritakan tentang isi kandungan sesi itu secara mendalam.
Cumanya hanya ingin berkongsi sedikit pendapat yang aku dapat dari temanku itu.


Sebelum itu juga aku pernah terbaca di satu blog bertajuk 'menjadi manusia single'. Banyak komen yang aku baca kat situ. Semuanya ada pandangan masing-masing.

Single is simple
Single lagi best
couple lagi best
couple itu mengasyikkan
couple itu membuang masa




Dan macam-macam lagilah. Yang menarik bagi aku semasa sesi hati ke hati semalam, ayat ni..



'Bodohnya diri jika hanya kerana seorang kekasih meninggalkan kita,kita menangis semahunya,tidak makan dan tidak menjalani hidup seperti biasa atau mugkin lebih teruk,cubaan membunuh diri. Cuba fikir,KEKASIH itu kah yang menyara hidupmu dari kecil?KEKASIH itukah yang membesarkanmu? KEKASIH itukah yang menyusukanmu?Atau tanpa dia,benarkah kamu sudah tidak ada tempat bergantung?'





Tiba-tiba aku terfikir,betul jugak tu. Kekadang,tengok orang lain menangis bagai nak rak sebab frust,aku just think positive,mungkin itu salah satu cara dia hilangkan rasa sedih dan frust dia. So,biarkan.


Memang benar,kita amat sensitif jika berkaitan hati ni. Tapi,sensitiviti itu kenalah bertempat..mungkin kita harus start berfikir begitu (pesanan untuk diri ini juga)


Tapi,rasanya pandangan aku itu tidak salah,bukannya semua orang menangis dan frust menonggeng masa putus cinta. Ada je teman-teman yang aku kenal,rilex je. Baik lelaki mahupun perempuan. Yang lelakinya,bila si teman wanitanya mintak putus,terus cakap 'OK' .then terus blah. COOL JE =)





Ada juga pernah terdengar dari kawan-kawan, 'aku putus dengan dia sebab aku orang ke-8 sedangkan dia orang pertama bagi aku' Aku senyum je. Biasalah lumrah hidup.



Aku buat assumption 'mungkin dia tengah cari the right one..' kawan aku geleng kepala. 'kalau ke 2 or ke3 aku boleh terima,tapi ke-8?nampak macam dia tak boleh hidup tanpa perempuan.' Hmm..terserahlah..masing-masing punya pandangan masing-masing.





Sama ada punya couple atau tidak lagi menyelesakan,itu pandangan masing-masing. Setiap manusia tidak sama pemikiran dan keperluan. Jadi,tak bolehlah kita nak condemn satu-satu pandangan itu mengatakan TIDAK,ini betul,itu salah =)




Tapikan,for me lah,kalau sudah punya orang istimewa dalam hati. Jagalah betul-betul. Dont make him/her rasa bosan. Ataupun menampakkan yang anda lebih pentingkan benda lain dari dia. Mana yang dipilih,dia pergi atau disisi? heheeh



Sebab sesetengah tu. Hati memang sangat sayang,mulut pun tak pernah lekang ungkapan sayang dan cinta. Sekali,bila tengah syok buat hal dia..lupa sudah kewujudan insan istimewa itu. Dia lari karang..ha.,apa mau bikin? =)



Dalam dunia ni,macam-macam yang perlu kita kejar.Jangan kerana kita tercicir satu benda,kita sanggup melepaskan something yang kita dah nak capai untuk berpaling semula mengutip benda yang tercicir itu. =) (ok,kalau ada yang tak puas hati dengan ayat ni,jgn ajak aku masuk court ye..ini cuma pandangan aku je)


Just remember this

19 comments:

emieysandra said...

bese la lumrah hidup yg xpnah hnti dari dugaan..
be strong..and remember, ape yg berlaku pasti ada hikmah..(psanan utk diri sndiri jgk)

~_^

Zunurain Salleh said...

Jangan sekali-kali kita menjadi robot cinta. Persoalan dan bicara soal hati dan perasaan diukur dengan digital.

Wanita sebenarnya kompleks hatinya, dan akan mudah dipengaruhi oleh perasaan. Bagi mereka yang tidak menaruh harapan kepada seorang lelaki itu, apabila diuji dengan persoalan berkaitan hati, sudah tidak nyenyak tidur, makan tidak kenyang, mandi tidak basah. Inikan pula yang sudah menaruh harapan.

Mengantuk disorongkan bantal. Tetapi bantal itu bukan bantal biasa, ia bantal fatamorgana. Empuk bicaranya, hakikatnya sensara. Empuknya bisa mengusik hati si gadis, sengsaranya adalah penantian tidak pasti.

Anda! Jika minat dan menaruh harapan kepada si gadis, dan merasakan jalan pernikahan itu masih jauh dipandangan mata, jangan sekali-kali gatal meringankan mulut untuk meluahkan perasaan sayang itu.

MyraLove =) said...

@emieysandra: yup..setiap y berlaku mesti ada hkmah..thanks =)

@RAIN : setuju tu..kalau jauh lagi nak kawen,jgnlah terlalu mudah ucapkan sayang.. =)

Tieah Madian said...

Betul tu..
Single is simple..
Double is trouble..
But sometime..
Xpe la, x perlu fikir sgt ttg cinta ni..
Mmg hanya akan buat kita jadi gila..
Kan..

syida_wani said...

wow..ur n3...hehe..

ala..relax je..juz face our life happily..setiap org da ditetapkan pasangannye sejak di luh mahfuz lg..yg pnting doa byk2..so, lets time decide it..ngehngeh..:P

toyolkiut said...

orang boleh cakap apa saja..
tp hati yg merasa lain gayanya..
kerana sesuatu yg istimewa..
tak terluah dengan bahasa..

MyraLove =) said...
This comment has been removed by the author.
MyraLove =) said...

@d_tieah: akan buat kita jadi gila..yup..sometime..ahaha..gila bayang,gila otak,macam2 lah kan.

MyraLove =) said...

@syida: owh..ayat matang darimu..haha..hmmm..kita just tunggu 'benang' penyambung tu mendekatkan kita kepadanya kan..mcm y selalu kita ckp tu =)

MyraLove =) said...

@TK : Yup..hati kita y merasa :p

Anonymous said...

sedih ye..tp smpai nak bunuh diri tu idok le..bodoh+tak blaja agama ke kot..dunia mcm2 org..mcm2 jugak kisah cinta pelik..haha

paan said...

buat masa skang , lebih selesa solo..
carilah cinta sejati , cinta yg membawa ke syurga .

Entri terbaru -> Uninstall Software Dengan Bijak

MyraLove =) said...

@misya : tulahnye..kalo nak bunuh diri tu mmg teruklah.Dunia ini macam2 warna misya..just =)

MyraLove =) said...

@paan: setuju tu..rela menanti agar mudah-mudahan kita mendapat cinta y membawa kesyurga..saya setuju sgt2 yer =)

Rizkyzone said...

aq dah masukkan link aq dengan nama blogger tulungagung sekalian saya follow, follow back yh jika berkenan

Sungai Awan said...

cinta sejati sulit dicari kawand.
siapa cintamu??

MyraLove =) said...

@rizky2009 :ok =)

@tomo: benar,cinta sejati itu sukar dicari..tetapi yang sukar itulah yang kita inginkan,betul tak? =) cintaku?owh..hmmmm =)

maisyah said...

sebenarnya ia bergantung kepada jati diri masing2..kalau yg jenis setia memang nangis gila la...tp kalau yg belum serius tu...emm..tu yg rilek ja bila putus..ya x?

MyraLove =) said...

@maisyah : haah kan,betul jugak tu.Mau tak nangis kan kalo dah memang sangt setia,sekali putus..
=)

Jom Tengok Lagi ^_-

Related Posts with Thumbnails