Layout

Aku bukan suka berangan.Aku cuma ada angan-angan.Untuk cuba terbang ke bulan..haha =)

Saturday, October 23, 2010

WLW vs BUKU


Salam and selamat sejahtera kepada semua para pembaca bising mahupun para pembaca sepi disini =)

Ok,tutup cerita pasal POLIGAMI. Hari ni nak cerita pasal origami BUKU. Yeah,setelah lama aku menahan nafsu kehendak untuk masuk kekedai buku. Semalam termasuk jugak dalam MPH time keluar pergi mid.

Lama weyh tak masuk kedai buku,sebab sangat takut. Takut tak boleh tahan tengok buku. kalau masuk,cayalah mesti aku sebat paling kurang 1.Lagipun sekarang tengah ujung-ujung sem ni,duit pun nipis je plus buku-buku yang aku beli dulu,dulu dan dulu tu ada lagi yang tak habis dibaca. Saya rambang mata suka tengok buku =)



Kalau sebelum ni,dalam sebulan mesti paling kurang ada 1buku yang aku beli. Kebanyakannya novellah kan. Sekarang dah malas nak layan. Aku lebih suka menulis hakhakhak..kononn. Padahal tak sempat. Buku apa aku beli semalam?hurmm..tajuknya?rahsia. Malu nak habaq. Jap lagi ada pulak yang bangga.Sebab dia yang suggest beli buku tu =)




Dah2. Sekarang nak tanye korang semua. Siapa tau macam mana nak reg windows live writer. Setelah amat lama aku try cuba test,masih tidak berjaya. Dah banyak yang aku gali kat google,tapi masih tidak berjaya. Install sudah. Tapi bila nak connect dengan blog,tak lepas-lepas.


Sebelum ni step pertama pun tak berjaya. Asyik dapat message 'password error' lah..macam-macam lah. Masalahnye,username and passwrd tu memang sah la betul sebab takkanlah 'dia' lagi tau dari aku kan? huh!


Tiba-tiba semalam berjaya lepas step pertama.Username and pswrd tetap sama dengan yang first aku try tu. Tah hapa-hapa. Sekali bila nak teruskan untuk select blog type..



Ini pulak yang keluar. Hadoiiii..



Habis tu,masalah tang mana nih..tang remote posting URL tu nak kena edit apa-apa ke?aku dah la buta warna sikit kalau bab-bab software nih ;) selalunya mesti ada backup singer yang support aku dari belakang.Sekarang bila kat sini aku tatau sape nak tolong jadi backup untuk aku rujuk. =(


Yang aku jumpe kat google semua yang kes macam ni. Tak sama lah pulak dengan aku punya.
Jadi?


Sesiapa ada idea boleh share2 cammana nak pass nih.Macheh =)
Kerja sama dari anda saya dahulukan dengan jutaria jutaan terima kasih =)

8 comments:

Sungai Awan said...

tiap bulan aku beli buku.terutama buku agama islam

kisah abu nawas said...

buku adalah jendela dunia.
jadi ya sebisa mungkin dimiliki

syida_wani said...

saya pun suka beli buku..
tp novel kureng sikit...xmcm cik green yg giler novel...hakhakhak..

teruskan cuba install wlw sehingga berjaya ye cik green...

MyraLove =) said...

@tomo: bagusla..teruskan lagi ye =)

@Kisah abu nawas: bestla ayat tu 'buku adalah jendela dunia'. insyaallah,hobi ini akan terus kekal dan bertambah ;)

MyraLove =) said...

@syida: xdelah gila..cuma addict jerr ;)addict dgn buku,pantang nampak buku..cnfrm susah mau lepas..hehe

ye..saya akan cube =)

Zunurain Salleh said...
This comment has been removed by the author.
paan said...

nnt saya akan buat tutorial.. saya guna jugak windows live writer nie. senang jer pun.

MyraLove =) said...

@paan: okeh..saya tunggu dgn tak sabar..hehe =)

Jom Tengok Lagi ^_-

Related Posts with Thumbnails