Layout

Aku bukan suka berangan.Aku cuma ada angan-angan.Untuk cuba terbang ke bulan..haha =)

Saturday, October 2, 2010

Ceriakan Diriku




Diawal pagi aku sudah terjaga. Walaupun hari ini jadualku agak kosong,walupun semalam hari ku agak meletihkan. Bershopping sampai 5 jam berjalan tak ingat lenguh kaki. Malamnya pulak berjamuan raya lagi dikolej. Penat beratur panjang. Kata rumah terbuka,sekali amatlah teratur.

Usai solat subuh,aku bersiap sedia untuk memulakan agenda yang sudah lama aku tinggalkan. Lama ke?kalau lama memang susah la nak hidup. Lecture Note Civil Math aku tarik. plus calculator plus pencil box. Laptop juga dibawa keatas katil. Atas katil yer..bukan atas meja. Nampak tak gunting dalam lipatan kepada susunan agenda aku ni?~macam tah pape je guna peribahasa. Lantak lah...haha

Mata memang sedia ada pedis. Entah kenapa. Selalunya kalau pedih pepagi nih,semalamnye aku menangis. Rasanya tak de lah pulak menangis. Cuma mode sedih je sikit. Mungkin sebab aku banyak gelak + terlebih ceria-ceria sejak dua menjak ni.(yeke?)

Bila dah mode sedih di on kan. Mula lah rasa nak buat or jerit or tulis(apa-apa je lah) macam entry yang pernah aku tulis sebelum ni 'NAK TENGOK PELANGI MALAM!'
Hishh,sangat tak suka bila sedih-sedih ni. Im not diz type k. Aku mudah ketawa. Buat lawak sikit pun aku dah boleh senyum-senyum apatah lagi kalau buat lawak antarabangsa,mau kejang perut aku dibuatnya.

Untuk entry ini juga,aku mau pesan lagi. Sila jangan buat spekulasi apa-apa yer =)
Tiada sesiapa pun yang menyentapkan hati ini untuk terasa sedih begini. Mungkin lumrah manusia,ada kala gembira adakala bersedih. Dan aku, cara aku lalui lumrah hidup ini dengan cara aku sendiri. Tidak di copycat dimana-mana kedai ubat atau toko-toko jamu( kasi sepak laju-laju sikit)

Mungkin sebab banyak konflik yang datang sejak dua menjak ni kot. Aku jadi buntu untuk berfikir. Buntu untuk buat keputusan. Tak tahu apa yang perlu aku buat. Adakah hanya tersenyum?aku memanglah selalu dah senyum ni. Adoiiyyy.

Aku bila bagi nasihat or mativasi pada orang lain memang kalah kaunselor. Tapi bila aku nak buat macam tu pada diri sendiri,grrrr rasa macam tak pernah pergi tadika. Apa mau bikin? Meratap sendiri. Meratap ke?Takdelah sampai macam tu. Mungkin aku perlukan sedikit kata-kata semangat. (ayat macam orang nak ambik PMR)

Rasanya ini saja. Buku CM dah jerit-jerit panggil aku suruh pandang dia pulak. Sangat jelos bila aku bersama En. Lappy.

Wish You All selamat berceria-ceria selalu =)

15 comments:

Cik ean said...

tringat gelung warna warni tue..dlu mase tgh famos gelung tu ak ade 1..hehe skrg tdk lg..

ceria gambar tu...cute sumenyer..(@_@)

la tahzan all the ways it's not good for mental...

tomo said...

gelang yang berwarna warni kawand.
sungguh iniindah.

Lagi mode on ya...
samapi sedia pencil box segala hehe

uswah islam said...

ya...
yang namanya manusia ada kalanya sedih dan ada kalanya gembira.
sudah menjadi kodrat Ilahi sob

Hikmah Teladan said...

ada konflik apa nih

echah mashuri said...

ololo..sopan santunye duduk..:)..bakal2 menantu pilihn ni..ihhih

kerangRebus said...

suke gelung2 wane wani tu..teringat zaman mudo-mudo dulu...:]

toyolkiut said...

kuih raya dh tinggal serdak aje..
kempunan tat nanas tahun ni..

MyraLove =) said...

cik aen,
yup aen..i know..la tahzan..hukhuk..trying.
rasanya aku kena beli gelung y camni.
bila rase2 nak tengok pelangi malam je..boleh aku tengok gelung tu je kan?hehe

MyraLove =) said...

tomo,
yup..warna warni..ada jual ke?saya nak beli 1..hehe

MyraLove =) said...

uswaah islam,
haah..memang begitu kan manusia ini. Biarkanlah~ =)

Hikmah,
konflik dalaman..hehe

MyraLove =) said...

echah,
boleh masuk cari menantu x?hehe.

kerang rebus,
haah kan. Zaman muda mudi dulu ;)

TK,
alolo..meh mai cini..ade la dalam 2,3 ketul tat nye..hehe

diriku said...

teringat bila tgk gelung warna warni tu..biasa main ms kecil dlu..ha2

MyraLove =) said...

diriku,
sekarang main lagi x?haha..jgn malu2 mau mengaku =)

haidi takeAfoto said...

bgus2..laughter is the bez medicine..enjoy ur life..hehe pape pn suke tgk gambr yg depan juadah tu..hehe sume kontrol je...hahaha

MyraLove =) said...

haidi,
hahaha..semua control ek?akceli bukan control ayu tu...control lapo sebenarnye..haha..xtahan tgk satey dah lambai2..tp sempat lg nak posing2 =)

Jom Tengok Lagi ^_-

Related Posts with Thumbnails