Layout

Aku bukan suka berangan.Aku cuma ada angan-angan.Untuk cuba terbang ke bulan..haha =)

Friday, October 29, 2010

Reality kah ini


Kadang diri terasa terlalu asing. Asing dalam reality sendiri. Entahlah. Seringkali perasaan kalah dek jiwa yang tidak tenang ini. what should i do?


Kadang terasa ingin lari dari reality. Aku lebih suka diruang ini. Ruangan maya ini. Disini seakan aku sendirian. Walaupun pada dasarnya,masih ada lagi insan-insan yang sedia meluangkan masa menziarah ruang lingkup ini. Memberi pandangan serta nasihat. Aku terlalu hargainya.


Di ruang maya ini aku terasa sedikit kebebasan. Terasa seperti tidak punya masalah. Sehingga aku seakan tidak mahu 'pulang'. Walaupun masalah atau urusan itu sedang menanti ku dengan sabar di ruang reality. Aku sentiasa berharap aku menjadi seorang yang TABAH. Tabah untuk menghadapi dugaan reality yang mendatang.


Aku sedar diri ini bukan seorang yang BAIK. Bukan seorang yang SEMPURNA. Bukan juga seorang yang TABAH. Tetapi,aku masih mencuba untuk menggenggam itu.


'Its the ocean of dunya'


Aku cuba untuk menebak maksud disebaliknya. Maksud yang sesuai buat diri ini. Benar katanya. 'there are time the tides are huge, and there are time the ocean peaceful'. And i know that..the fact.


Aku mahu berdiri sendiri. Tidak mahu berpegang pada mana-mana atau siapa-siapa. Itu yang aku fikir. Kerna diri terasa malu untuk menghulurkan tangan. Namun,mampukah dilaksanakan secara reality? Aku bukan ingin menjadi seorang SOMBONG. Aku cuma ingin menjadi seorang BERDIKARI.


Aku mahu terus berdiri. Dan juga ketenangan itu. Aku suka alam ini. Alam yang mendengar kata hatiku. Aku bukan aku yang dikau lihat dengan mata. Aku punya sifat sendiri. Tidak semua perkara boleh diketahui dengan hanya pandangan kasar. Jangan dihakimi sesuatu itu melalui mata kasar. Selamilah ia dengan mata hati. Nescaya kau akan nampak apa yang ' tersimpan ' itu.



Mampukah aku menjadi seperti itu?Seorang yang BAIK,SEMPURNA,TABAH serta BERDIKARI? Indah kah jika menyelam di air yang tenang? Mungkin tidak seindah kedamaian yang diperoleh =)




pic taken from : web

11 comments:

Misz Nuriz said...

Insyaallah..
mudah2an..byk2kanlah b'doa..

Anonymous said...

hmm..hadapi dgn tabah ye..kejap je semua tu..just go with the flow kayh! :D

MyraLove =) said...

@misz Nuriz: hmmm =)

@misya: okayh..insyaallah

maisyah said...

Jikalau Myra rasa kekurangan pd diri..jgn dibandingkan dg yg lain..setiap org ada kelebihan masing2..

Jikalau Myra rasa diri perlu berubah, berubahla kpd yg lebih baik..jika tidak tetapla dg diri Myra yg sebenar..berlandaskan kewarasan akal fikiran, nikmat yg sgt besar pd manusia..

Apapun..jgn rasa bersendirian..k :)

penaberkala said...

semoga sentiasa tabah menghadapi hidup yg realiti dan nyata mencabar
be strong

diriku said...

doa byk2 k =]

pzy.krol said...

duniawweeeeeeeeeeeeeyy~

MyraLove =) said...

@kakmaisyah:thanks kak.insyaAllah..

@penaberkala:yup..trying =)

MyraLove =) said...

@diriku: ok.thanks :)

@chairool: ??

syida_wani said...

pheewwittttt!!!!!!!

ocean of dunya...

MyraLove =) said...

@syida: kenapa?? jauh sangt ke ayat itu?rasanya ada y lagi jauh y aku pnh guna kot..hehe

Jom Tengok Lagi ^_-

Related Posts with Thumbnails