Layout

Aku bukan suka berangan.Aku cuma ada angan-angan.Untuk cuba terbang ke bulan..haha =)

Saturday, August 14, 2010

Macam-mana nak dapatkan BUFFERED EARNINGS?


Salam Ramadhan semua =)
Pagi semalam saya ada jalan2 ke blog Fie lautner (promote nih=) berkenaan entry beliau bertajuk 'musyhkil tentang bufferd earning'

Saya ada juga mencelah disitu. Bukan nak tunjuk pandai,tapi sekadar berkongsi sedikit ilmu yang ada tak seberapa ni. Tambahan untuk berkongsi dengan kawan-kawan saya yang baru join nuffnang nih (saya lama sikiiiit je dr diorang)


Hari khamis (12/8) saya dah post pasal BE yang saya dapat,5 BE...tapi 3 je untuk blog 'ALAM AKU BERMAYA' ini. sikit je. Tapi,saya dah bersyukur.

Saya mula Aktif berblog nih baru sebulan lebih-lebih sikit. Kalau tengok pada bilangan entry pun boleh tau.. awal bulan 7 baru saya giat. Sebab time tu baru daftar nuffnang dan baru paham ciput-ciput macam mana nak 'bekerja' dengan diorang. =) --->yeryer je

Pagi semalam (13/8) pulak tengok-tengok dapat lagi 2 BE..sangat seronok =)
so total untuk ALAM AKU BERMAYA ada 5 sekarang (klik jangan tak klik)

Macam mana nak dapatkan BE?

walaupun saya pun dalam proses memahami.tapi,saya boleh nampak sikit-sikit melalui ape yang saya buat (sikit poyo yer..grr) plus baca sikit-sikit tips dari blog-blog yang otai =)


1. (paling penting) JAWAB SURVEY nuffnang tu elok-elok,panjang-panjang. Sebab itu yang saya buat. Soalannya pendek je 'apakah hobi anda?' ..sekali jawapan..perghhh..sangatlah panjang..eheeh =) kepada sesiapa yang kreatif mengarang,boleh luahkan disini. Kepada yang baru (zaul) login akaun nuff korang,lepas tu klik edit survey --->selamat berjaya =)


2. UP lah TRAFFIC anda (tapi,saya tak buat sangat,weekends je menyempat). Banyakkan Unique Visitor. (mine,paling tinggi setakat aktiflah sangat ni .. 145 something je sehari..ggrrr..patutlah dapat 5 je BE..kena up lagi nih)


3. Buat ENTRY BEST-BEST (pandai aku je=) Betul,kalau entry best,plus tajuk macam gempak jer..mesti orang nak baca..bila dah dapat tarik minat orang..of cos la boleh UP traffic anda.


4.Rajin-rajinlah BLOGWALKING.


5.Rajin-rajinlah MENIGGALKAN KOMEN di blog orang lain. (tips ini dapat dari redmummy) Kalau blog yang otai tu,korang tinggalkan dalam 5 ke komen. blog yang baru-baru dalam 3 ke komen (angka ni macam tak berapa tepat sgt,tak berape nak ingt) -->tp lebih kurang la. itu yang saya buat (sikit2..ngengeh)


6.STATUS GLITTERATI. Status ini penting ' Sistem perangkak web kami akan mendaftar anda sebagai Glitterati secara automatik dalam tempoh 4 hari dari waktu anda mendaftar blog atau selepas membuang kesemua unit iklan yang melanggar terma dan syarat program ini.

Sekiranya sistem kami dapat mengesan mana-mana blog berdaftar anda mempunyai unit iklan yang melanggar terma dan syarat program ini, status keahlian Glitterati anda akan disingkirkan dalam tempoh 4 hari.

Banyak kelebihannya kalau kita ada status GLITTERATI NI (yer cik pink =)



7. Errr...cukup dah kot. Itu je rasanya. Eh...ada lagi 1, korang rajin-rajin lah bertanya pada pakcik nuffnang tu.kalau ada yang tak faham,tanya je (klik pada 'contact us' tu ye)
Sebab rasanya,lepas saya tanya dekat diorang pasal BE,akaun nuffi saya tu tetiba je BE tumbuh =) ---->walaupun macam tak logik..tapi macam ade kaitan jugak. Saya tanya pasal BE -->walaupun dah baca banyak kali,tapi tetap tak paham. Alih-alih,tanya je diorang (pun tak paham sepenuhnya,tapi sedikit membantu la) sekali tengok 2,3 hari lepas tu..dapat BE



~saya tak pandai,tak otai..tapi saya nak share sikit ilmu yang saya dapat dari pembacaan saya dari blog-blog yang lain (walaupun tak semua saya praktik kan..ngehngeh) ~

SELAMAT BERJAYA =)

p/s: please feel free to drop ur comment =)

30 comments:

Zunurain Salleh said...

tips yg berguna....

MyraLove =) said...

RAIN,
yeah-yeah..praktikkan =)

. . . h u s n a . . . said...

ta phm.. hahahaha...

faryzh said...

memang sangat2 berinformasi..
thax..
tapi faryzh xpnh dapat BE tau..
traffic tggi je..
cner ek?..

MyraLove =) said...

husna,
err..tang mana y husna tak faham? (nmpaknye daku tak berjaya..cmne nak jd kaunselor nih..heheh)

anuarfariz,
welcome. maybe anuar boley try tengok balik survey tu..mungkin lah kan =)edit2 sikit ke..sbb traffic dah ok

faryzh said...

tapi kan...
leh bagi tip sket tak cner nak edit survey tu?..
faryzh da selalu sangat edit survey tu.
kalo ade contoh ke lagi bes.ngeee~
malu lak bertanya soalan cmni.

MyraLove =) said...

ok,saya copypaste pe y saya taip (membuka pekung didada jap)-korang bacelah yer walaupun sedikit sengal~ (apakah hobi anda)

"readings and creating a story =)
Yup..yup. Sangat suka membaca dan menulis. Paling best baca buku or novel lepas tu dengan beriya-iya cerita kat orang lain. Tapi,kalau takde tempat nak cerita..aku lebih suka menulis.

Tak pun,buat cerita sendiri. Suka tengok barang-barang yang exclusive..sangat menarik. Walaupun kadang-kadang tak mampu nak miliki..tapi,at least aku puas sebab dapat tengok dan hayati lama-lama..hahaha.

Dan hobi aku yang paling senang dibuat bila-bila masa tapi,tak berapa nak elok...aku suka kritik! komen! dan mengulas! hahaha.sangat teruk. lepas tu sama-sama wujudkan sesi perbincangan dengan kawan baikku .


-haha..malu bertanye sesat jalan..ngehngeh=)

faryzh said...

such a cute thing.
hahahaha..
okey dah paham.nanti faryzh try ek.

MyraLove =) said...

ahahaha..malunya rase,tp takpelah kan..kita share=)
faryzh chaiyok!! =)

Oh! Apakah. said...

survey = failed. sian betul lahh !

MyraLove =) said...

Fie lautner,
rilex lah...teruskan berusaha..saya dah bagi tips sikit (walaupun tak seberape)

syida_wani said...

wah..thnx..lps ni nk edit la...heheh:)

MyraLove =) said...

ha..edit jangan tak edit.wat karangan sampai tak cukkup ruang yer =)

Anonymous said...

haha ;D tips yg berguna buat aku yg masih bodoh2 jek dalam dunia blogging :>> thanks tuan belogg ;D

Faarihin said...

salam.. wah baguslah tu.. lama2 nanti mest jadi otai ni.. (^__^)

MyraLove =) said...

miss faten,
welcome..glad to hear dat u hepi with diz entry =)

faarihin,
wsalam..insyaallah =)

najihah sahami said...

waa...bgos nye info nih...thanx ek,..thniah dap BE..

MyraLove =) said...

welcome =)
kita sama2 share info y kita ada =)

Unknown said...

tnks sbb kongsi..
akan ku lakukan.~

Onelove...Jambu merah warna said...

huu..rasa mcm dah buat sume.. tp x penah dpt jgak..tnsion btul
tp nape sume org nk BE.. skali diorang bg brape ek??byk eh?

The Sharkox said...

thanx for the tipssssss...

http://life-around-research.blogspot.com/

miezaniera said...

good tips..thanks 4 sharing..;D

MyraLove =) said...

cik yuki,
lakukan lah =) semoga berjaya eh =)

onelove,
jgn cepat mengalah..chaiyok2..insyaallah,ade rexeki..adalah tu =)

MyraLove =) said...

ashraq salahuddin & miezaniera,
wlcem =)

Unknown said...

kalo dpt be,byk ker pendapatan yg dapat

Miera Hassan said...

hye...tips yg sgt2 berguna....thanks

MyraLove =) said...

najib,banyak la jugak dpt =)
chentamiera, welcome

~hari ni dapat lagi 2BE~
~SANGAT SERONOK =)

Anonymous said...

waa tq sudi share...hehehe hebat gak bru sebulan dh dpt 20BE.. jeles ni

MyraLove =) said...

sumpit,
takdelah..biasa2 je =)

Amalina Ali said...

nak satu BE. hihi.

Thanks for sharing.

Jom Tengok Lagi ^_-

Related Posts with Thumbnails