Layout

Aku bukan suka berangan.Aku cuma ada angan-angan.Untuk cuba terbang ke bulan..haha =)

Friday, July 23, 2010

Peliharalah Dirimu Wahai Wanita


Buku terbitan PUSTAKA AL-EHSAN ni memperihalkan tentang makluk yang unik,indah dan menawan iaitu..WANITA.

Aku baru beli,walaupun tak habis lagi baca..tapi aku dapat simpulkan..buku nih sangat-sangat menarik. Gaya bahasa mudah nak faham. Dan yang penting,input-input dalam buku ni sanagt berguna untuk wanita. Memang dah lama aku cari buku pasal panduan wanita yang ok. Sebab buku yang aku beli sebelum-sebelum ni macam tak memuaskan je.

Tapi,Lelaki pun boleh je kalau nak baca <-- untuk orang tersayang =) Buku ni terbahagi kepada bab dan ada sub topiknya. Antara isi kandungan yang menarik perhatian aku..



Malu adalah cabang iman dan iman itu di dalam syurga,dan kurang sopan itu adalah sebahagian dari kekerasan hati,kekerasan hati adalah di dalam api neraka




sabda RASULULLAH SAW : "wanita janganlah terlalu rapat dengan wanita lain kemudian menerangkan (perihal)nya kepada suaminya. Kerana,dengan itu seolah - olah dia (suami) memandang kepada wanita tersebut."

P/s: Jadi,wanita-waita diluar sana..marilah kita menambahkan ilmu dengan membaca buku-buku yang memberi kita input supaya boleh dipraktikkan dalam kehidupan harian dalam menyusuri jalan-jalan menuju kebahagiaan didunia dan yang penting kebahagiaan diAkhirat yang amat diharapkan




No comments:

Jom Tengok Lagi ^_-

Related Posts with Thumbnails